زنی به خاطر نخود سبز زشک از شوهرش طلاق گرفت

نخود سبز زشک سبزیجات نیست، بلکه بخشی از خانواده حبوبات است که از گیاهانی تولید می شود که غلاف هایی در داخل آنها وجود دارد، اما نخود سبز معمولاً به عنوان سبزی استفاده و فروخته می شود. از نظر طبقه بندی سبزیجات به صورت منجمد، تازه یا کنسرو شده موجود است.

از آنجایی که آنها حاوی درصد بالایی از کربوهیدرات های پیچیده به نام نشاسته هستند، مانند سیب زمینی از سبزیجات نشاسته ای محسوب می شوند.
دکتر سینتیا الحاج، متخصص تغذیه و علوم غذایی درباره فواید نخود سبز به این نکته اشاره می کند که این نخود سبز علاوه بر فیبر بالا، فواید زیادی برای سلامتی دارد زیرا یکی از بهترین منابع گیاهی پروتئین است.

پروتئین ها به بهبود سلامت عضلات و استخوان ها، افزایش سطح هورمون های خاص در بدن و سرکوب اشتها کمک می کنند. پروتئین همراه با فیبر همچنین روند هضم را کند می کند و احساس سیری را برای مدت طولانی تری تقویت می کند. دکتر در ادامه صحبت های خود با «مادام نت» درباره فواید نخود سبز به تفصیل درباره موضوع زیر صحبت می کند:

نخود سبز خواص زیادی دارد که باعث می شود به تعادل سطح قند خون کمک کند، زیرا شاخص گلیسمی آن پایین است. همچنین سرشار از فیبر و پروتئین است که در تنظیم سطح قند خون نیز نقش دارد، زیرا فیبر جذب کربوهیدرات ها را کند می کند و در نتیجه منجر به افزایش تدریجی قند خون می شود.
مطالعات نشان داده اند که خوردن غذاهای غنی از پروتئین به کنترل قند خون در بیماران دیابتی نوع 2 کمک می کند.

 

فواید نخود سبز و هضم غذا
محتوای فیبر بالای نخود فرنگی به بهبود هضم کمک می کند. این فیبرها به عنوان غذای مناسب برای باکتری های مفید روده عمل می کنند و آنها را سالم نگه می دارند و دفع مواد زائد را از بدن تسهیل می کنند. همه اینها شانس ابتلا به بیماری های گوارشی مانند بیماری التهابی روده، بیماری روده تحریک پذیر و سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد.

فواید نخود سبز و بیماری قلبی
خواص نخود فرنگی و ارزش غذایی بسیار زیاد آن ممکن است دلیلی برای محافظت از شما در برابر برخی بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی باشد.
نخود فرنگی حاوی مواد مغذی است که به بهبود سلامت قلب کمک می کند، مانند منیزیم، پتاسیم و کلسیم. رژیم غذایی غنی از عناصر فوق به جلوگیری از فشار خون بالا که عاملی برای بیماری قلبی است کمک می کند.
مشخص شد که فیبر بالای موجود در نخود و سبزیجات به طور کلی به کاهش سطح کلسترول بد در بدن کمک می کند که عاملی برای بیماری قلبی است. علاوه بر نخود حاوی آنتی اکسیدان هایی است که احتمال لخته شدن خون را کاهش می دهد و احتمال آسیب به سلول های قلب را کاهش می دهد.

فواید نخود سبز و سرطان
خوردن منظم نخودفرنگی به دلیل داشتن آنتی اکسیدان زیاد به کاهش شانس ابتلا به سرطان کمک می کند. همچنین حاوی ساپونین هایی است که به دلیل خواص ضد سرطانی خود شناخته شده اند. بسیاری از تحقیقات نشان داده اند که به دلیل غنی بودن از بسیاری از مواد مغذی مانند ویتامین K، ممکن است رشد تومورهای سرطانی، به ویژه سرطان معده را کاهش دهد.

فواید نخود سبز و آرتروز
برای هر خانمی که از آرتروز رنج می‌برد، به دلیل خواص ضدالتهابی آن، نخود سبز باید زیاد بخورد، زیرا شدت درد ناشی از آرتروز را تسکین می‌دهد.

فواید نخود سبز و آلزایمر
نخود سبز سرشار از ویتامین های C و E، چربی های امگا 3 و روی است و همچنین سرشار از عوامل ضدالتهابی است که همگی مواد سالمی هستند که به محافظت در برابر بیماری آلزایمر کمک می کنند.

فواید نخود سبز و استخوان
نخود سبز سرشار از ویتامین های B و K و همچنین کلسیم است که عناصری هستند که سلامت و استحکام استخوان ها را تقویت می کنند و از آن ها در برابر شکستگی و شکنندگی محافظت می کنند.

فواید نخود سبز و افزایش وزن
نخود فرنگی حاوی چربی بسیار کمی است، کالری کمی دارد و در عین حال سرشار از پروتئین و فیبر است که همگی از افزایش وزن محافظت می کنند.

فواید مختلف نخود سبز برای سلامتی
طعم شیرین خوشمزه ای دارد.
به دلیل غنی بودن از آنتی اکسیدان ها، کربوهیدرات های پیچیده، ویتامین ها و همچنین مواد معدنی، پروتئین و فیبر، دارای فواید تغذیه ای بسیاری است و خواص ضد التهابی آن مشخص می شود.
سرشار از فیبر است که هضم غذا را تقویت کرده و از یبوست جلوگیری می کند.
نخود سبز از آنجا که حاوی آنتی اکسیدان ها و همچنین فلاونوئیدها و بتاکاروتن است، انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کند.
نخود فرنگی به پیشگیری از برونشیت کمک می کند.
غنی از آهن کمبود آهن عامل اصلی کم خونی است، اگر زنان آهن کافی نداشته باشند، بدن نمی تواند گلبول های قرمز سالمی بسازد که اکسیژن کافی را حمل کنند. بنابراین مصرف غذاهای غنی از آهن مانند نخود، بدن را از هر گونه عارضه ای مصون می دارد.
– تقویت سیستم ایمنی بدن. نخود فرنگی سرشار از ویتامین C است که آن را به یکی از بهترین مواد غذایی تقویت کننده سیستم ایمنی تبدیل می کند. یک وعده نخود فرنگی نیمی از نیاز روزانه به ویتامین C را تامین می کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.