استفاده از سبزی سالیکورنیا در غذای پادشاه مقدونیه موجب اخراج آشپزش شد

سبزی سالیکورنیا سرشار از فیبر محلول از جمله بامیه، بادمجان، هویج، مارچوبه، کنگر فرنگی، کلم بروکسل، کلم بروکلی به کاهش کلسترول LDL کمک می کند.

فشار خون بالا یا فشار خون بالا به فشار خون در برابر دیواره شریان شما اشاره دارد.

با گذشت زمان، فشار خون بالا می تواند باعث آسیب عروق خونی شود که منجر به بیماری قلبی، بیماری کلیوی و سکته می شود.

فشار خون بالا گاهی اوقات فشار خون بالا را قاتل خاموش می نامند، زیرا هیچ علامتی ایجاد نمی کند و می تواند برای سال ها مورد توجه قرار نگیرد و درمان نشود.
ثابت شده است که خوردن سبزیجات (و میوه) به کاهش فشار خون کمک می کند.

مزایای آن از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی مانند پتاسیم و منیزیم است. پتاسیم به ویژه مهم است زیرا اثر منفی نمک را متعادل می کند که به کاهش فشار خون کمک می کند.

سبزیجات بخش مهمی از رژیم غذایی DASH (رویکردهای غذایی برای توقف فشار خون بالا) هستند.

پیروی از رژیم غذایی DASH به مدت دو هفته می تواند فشار خون سیستولیک شما را 8 تا 14 امتیاز کاهش دهد.

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که خوردن یک رژیم غذایی غنی از ترکیبات گیاهی با حساسیت بالاتر به انسولین مرتبط است.

سبزی

به ویژه، میوه ها و سبزیجات رنگارنگ سرشار از ترکیبات گیاهی هستند که دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند.

خوردن سبزیجات می تواند سلامت روان شما را بهبود بخشد.

همه چیز مربوط به بدن نیست: گاهی اوقات سبزیجات می توانند فواید سلامت روان را نیز به همراه داشته باشند.

یک مطالعه در سال 2020 نشان داد که افرادی که سبزیجات و میوه های مختلف می خورند، افسردگی و اضطراب را کاهش می دهند و همچنین حس خوش بینی را در زندگی بهبود می بخشند.

به ویژه در این مطالعه سبزیجات برگ‌دار مانند اسفناج، کاهو و کلم پیچ بودند.

سبزیجات حاوی طیف گسترده ای از ترکیبات گیاهی هستند که نقش مهمی در سلامت قلب دارند، از جمله کاهش کلسترول، بهبود عملکرد عروق خونی، کاهش فشار خون و کاهش التهاب.

این بررسی نشان داد مصرف 10 وعده میوه و سبزیجات در روز خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را تا 28 درصد و خطر مرگ زودرس را تا 31 درصد کاهش می دهد.

انواع سبزیجات برای دریافت تمام فواید سلامتی برای سلامت قلب.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.